środa, 27 sierpnia 2014

Ciasto ze śliwkami

Od tygodnia chodziło za mną ciasto, zjadłam i dalej chodzi :p 

Dzisiaj chciałam podzielić się z Wami przepisem na ciasto śliwkowe z mąki żytniej. 

Składniki:
-4 jajka
-szczypta soli
-pół szklanki mąki żytniej
-łyżeczka proszku do pieczenia
-4 łyżki oleju/oliwy
-4 łyżki cukru trzcinowego
-1 łyżka soku z cytryny
-śliwki 

Przepis
Białka ze szczyptą soli ubijamy na sztywną pianę. W drugiej misce ucieramy żółtka, dosypując stopniowo cukier. Powoli dodajemy mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia (mieszamy łyżką). W międzyczasie dodajemy oliwę oraz sok z cytryny. Na sam koniec wszystko delikatnie mieszamy z ubitymi białkami. Masę wylewamy na blaszkę, a na wierzchu układamy połówki śliwek. Ciasto wkładamy do rozgrzanego piekarnika do 180 stopni na 20 minut.

Osobiście uwielbiam jak coś mi w buzi chrupie, dlatego do masy dodałam odrobinę pokruszonych orzechów włoskich, a wierzch ciasta posypałam sezamem :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz