czwartek, 9 października 2014

Czekolada po mojemu ;)

Ojj łasuch ze mnie... Uwielbiam czekoladę i co zrobić? Już się przekonałam niejednokrotnie, że jak tylko mam chwilę słabości i sięgnę po słodką, mleczną czekoladę, to moja cera w jednym momencie cierpi strasznie na tym :( 

Czekolada jest zdrowa, o ile w swoim składzie zawiera minimum 70% kakao, które jest źródłem wapnia, magnezu, cynku oraz żelaza. Kakao korzystnie wpływa na nasze zdrowie: chroni układ krążenia, serce, pomaga w wyeliminowaniu udaru mózgu, cukrzycy czy raka, przydatne jest w walce ze stresem.

Jak kakao ma się dla nas, czyli ludzi sportu? ;) Pobudza i daje nam sporą dawkę energi, redukuje zmęczenie, przyspiesza regenerację organizmu po intensywnym wysiłku fizycznym, ale i umysłowym.

Hmm tylko, dla niektórych gorzka czekolada jest nie do przełknięcia. Eee tam takie gadanie. Polecam pyszne kakao do picia albo czekoladę według mojego sposobu:

W garnuszku na małym ogniu roztapiamy 200-300g gorzkiej czekolady, w moim przypadku o zawartości 90%. Mieszamy czekoladę, uważając, aby jej nie przypalić, pod koniec dodajemy odrobinę mleka (6 łyżek) oraz miodu według własnego uznania. Do gładkiej masy dosypujemy orzechy laskowe oraz migdały. Czekoladę przelewamy do plastikowego pojemnika po czym odstawiamy do ostygnięcia. Kiedy masa zgęstnieje, kroimy ją na małe kawałeczki, a na koniec wstawiamy do lodówki. 

Zdrowe odżywianie to styl życia...




1 komentarz:

  1. Och, tylko nie mówicie o czekoladzie, bo będzie mnie korcić. Mi też nic dobrego nie przynoszą odstępstwa od moich nie-jedzniowych-słodyczy nawyków :)

    Pozdrawiam serdecznie!
    Też prowadzę FITbloga: www.positivefitlife.blogspot.com Wpadnij!

    OdpowiedzUsuń