środa, 10 grudnia 2014

Tarta jabłkowa

Zdrowo nie oznacza niesmacznie i moja tarta jest na to najlepszym dowodem ;) Do tarty rozochocił mnie mój trener, który dosyć często namawiał mnie do tego żeby była moją alternatywą do słodyczy i po prostu musiałam ją zrobić! Ostatnio najmilej widzianym gościem w mojej kuchni jest mąka jaglana co sprawia, że tarta jest zdrowa i może spokojnie stanowić jeden z posiłków w ciągu dnia - najlepiej np. na drugie śniadanie. Ja dla dopełnienia polałam swój kawałek tarty serkiem wiejskim. Uprzedzam, że tarta ma goryczkowy posmak charakterystyczny dla kaszy jaglanej.
 
Składniki
200 g mąki jaglanej
50 g mąki żytniej
80 g ksylitolu
2 jajka
3/4 masła
3-4 jabłka
opcjonalnie jabłkowa komfitura
cynamon
gałka muszkatołowa
imbir
 
Należy zetrzeć mąkę z masłem, po czym dodajemy jajka i ksylitol. Ugniatamy do momentu aż otrzymamy zwarte ciasto. Ugniecioną kulkę odkładamy na 20 minut do zamrażarki. Następnie należy ciasto rozwałkować, wyłożyć do formy, nakłuć widelcem i wstawić na 15 minut do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni.
W międzyczasie myjemy i kroimy jabłka razem ze skórką w cienkie plasterki. Ciasto wyjmujemy z piekarnika, ja wyłożyłam odrobiną mamusiowego dżemu jabłkowego, po czym ułożyłam 2 warstwy plasterków jabłek. Wierzch jabłek posypuję przyprawami: cynamonem, gałką muszkatołową oraz imbirem. Tartę znowu wkładamy do piekarnika, tym razem na 30 minut.
 
Smacznego!





 

1 komentarz:

  1. Godzina 22 nie jest dobrą porą na oglądanie tak kuszących zdjęć ;) aż mi ślinka cieknie ;)

    OdpowiedzUsuń