niedziela, 1 marca 2015

Omlet kakaowy z bananem

Hej!
Prosiliście o przepis na omleta, zatem z chęcią podzielę się nim z Wami :) Przepis u mnie jak zwykle jest banalnie prosty, ale smaczny.
 
Składniki:
-4 jajka
-3-4 łyżki ksylitolu
-2 czubate łyżki płatków owsianych błyskawicznych (bądź normalnych, ale delikatnie zmielonych)
-50g mąki owsianej (może być sama mąka albo same płatki owsiane błyskawiczne)
-odrobina mleka
-1 banan
-2 łyżki kakao
-łyżka klarowanego masła bądź oleju
-ja dodałam odrobinę odżywki białkowej o smaku waniliowym
 
Oddzielamy żółtka od białek, po czym białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Następnie żółtka i ksylitol mieszamy na kogel mogel. Do żółtek stopniowo dodajemy resztę składników (oprócz banana)-gęstość kontroluję poprzez ilość mleka, tak aby masa miała konsystencję gęstej śmietany. Później łączę masę ze sztywną pianą z białek-tutaj nie używam miksera, a delikatnie mieszam za pomocą łyżki. Na patelni rozgrzewam masło bądź olej, po czym wylewam masę a na niej układam plasterki banana. Ogień musi być mały i nie podgrzewamy za długo, bo spód może się przypalić. W ostatnim etapie omlet ląduje do piekarnika, rozgrzanego do 180 stopni. Nie wiem ile powinno się go piec :p haha to zależy od omleta, ile czasu chce mu się wygrzewać w piekarniku :p mój dzisiaj urósł jak wariat i musiałam go przytrzymać dłużej żeby nie był surowy w środku.  Także przyjrzyjcie mu się, poznajcie jego wnętrze i sami zdecydujcie czy już dojrzał do konsumpcji :p

Z cyklu ciocia Kasia radzi :p : polecam uzyć głębokiej patelni, bo nigdy nie wiadomo jak urośnie nasz omlet ;)

 
 

6 komentarzy:

  1. Patelnię można tak bez problemu do piekarnika włożyć? Czy potrzebna jest jakaś specjalna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patelnia nie może mieć plastikowych, gumowych elementów, bo mogą się przypalić :/ A tak to nie powinno jej nic grozić, jak chwile posiedzi w piekarniku ;)

      Usuń
  2. to sa skladniki na jedna Twoja porcje? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generalnie spokojnie wciągnęłabym całość, ale dzielę się nim z moim facetem ;)

      Usuń
  3. Ja niestety mam zbyt mały piekarnik i patelnia do niego nie weszła :(( ale udało mi się obrócić omleta podczas smażenia i również wyszedł ekstra! :) dzięki Kasiu za przepis :))) mniam

    OdpowiedzUsuń