sobota, 28 marca 2015

Placuszki jaglane :)

Mniam mniam... kocham placuszki, placki, naleśniki. W każdej postaci! Ostatnio wymarzyły mi się takie delikatne placuszki jak chmurka ;) Przyznam szczerze, ze były tak delikatne, że z początku ciężko mi się je odkręcało na drugą stronę, ale z czasem nabrałam wprawy.
 
Składniki:
mąka jaglana 100 g
odżywka białkowa
4 jajka
ksylitol
mleko bądź woda
szczypta soli
do smażenia oliwa z oliwek / olej kokosowy
 
Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Żółtka ubijamy na kogel mogel z ksylitolem (ilość wg własnego uznania - ja robiłam zdecydowanie na słodko). Kogel mogel mieszamy mikserem z resztą składników na konsystencję gęstej śmietany. Na sam koniec masę łączymy z pianą za pomocą łyżki, Robimy to dokładnie, ale delikatnie, tak aby ciasto tworzyło puszystą "chmurkę" ;) Na rozgrzaną patelnię wykładamy małe placuszki. Polecam podawać z jogurtem naturalnym bądź greckim i musem malinowym. PYCHA!
 

 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz