piątek, 27 czerwca 2014

Co myślę o treningu z obciążeniem...

Tak jak pisałam w ostatnim poście, miałam przyjemność ćwiczyć ze sztangą. I co mogę powiedzieć o treningu siłowym? Jestem zdecydowanie na tak!

Myślę, że zdecydowanie szybciej można uzyskać upragniony efekt, niż wzmacniając mięśnie tylko na fitnessie. Na treningu nie robiłam setek przysiadów, a czułam mocniej mięśnie niż po 3 godzinach fitnessu. Nie wspomnę o nieziemskich zakwasach i "opuchnięciu" mięśni, tak jakby od razu urosła mi pupa ;) Uważam, że w treningu siłowym, przynajmniej na początku, potrzebna jest opieka trenera personalnego. Przy dodatkowym obciążeniu i nie daj Boże złym wykonaniu ćwiczenia, można nabawić się przykrej kontuzji. Pamiętajmy, prawidłowa technika przede wszystkim! Poza tym specjalista najlepiej wie, jak poprowadzić efektywnie (w zależności od naszych potrzeb) i bezpiecznie trening

Nie bój się, że od ciężarów będziesz wyglądać jak siostra bliźniaczka Pudziana. Na straży naszej kobiecej i delikatnej sylwetki stoi genetyka, dzięki niskiemu poziomowi testosteronu możemy spać spokojnie. Czy wiesz ile wysiłku, wyrzeczeń i starań  muszą włożyć w trening  faceci (buchający testosteronem), aby zbudować porządaną rzeźbę? Niejednokrotnie godzinami katują się na siłowni, spożywają odżywki, suplementy, a o sylwetce Arnolda Shwarzeneggera ani widu, ani słychu. Zaufaj, za sprawą tego treningu masz szansę przybliżyć się do ideału seksownej, kształtnej, w pełni kobiecej sylwetki. Zapomnij o obwisłych i wiotkich ramionach, o płaskich pośladkach - ćwicz z ciężarami! Stosując ciężary, ćwiczysz wielostawowo, angażujesz   jednocześnie kilka partii mięśniowych, dzięki czemu wykorzystasz cały swój potencjał i przyspieszysz metabolizm, dodatkowo spalając tłuszcz. W ten sposób uzyskasz kształtne, odtłuszczone i jędrne ciało

 Co więcej, trening siłowy może być ratunkiem dla kobiet szczupłych czy wręcz chudych, mających problem z przybraniem na wadze. Przy odpowiednim treningu i diecie, można uzyskać świetne efekty, budując tkankę mięśniową. 

Warto inwestować w siebie, karnet na siłownie warty jest grubych dolarów $$$$, bo chodzi o nasze zdrowie fizyczne i psychiczne :) Zatem ciężary w łapy!!!


4 komentarze:

  1. No własnie. Kobieta z wytrenowanym, z delikatnie zaokrąglonymi mięśniami dużo ładniej wygląda niż ta która jest tylko szczupła. Są jednak minusy. Popatrz na ręce, barki, a przede wszystkim dłonie kobiet, które długo trenują z ciężarami. Są męskie. Ciężar jak najbardziej, ale większość treningów wg mnie powinna opierać się o dobrze wykonane ćwiczenia bez obciążeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, bo uważam (niejednokrotnie podkreślałam to w swoich postach), że opowiadam się za różnorodnością treningów. Jestem za tym, aby trening poprawiał naszą kondycję, korzystnie wpływał na zdrowie, zwiększał siłę mięśni, zwiększał gibkość, palił zbędny tłuszcz, poprawiał koordynację itd. - bądźmy wszechstronni w naszej aktywności :) Chciałabym przekonać dziewczyny, że czasami warto przerzucić trochę żelaztwa, a nie tylko fikać na fitnessie.

      Usuń
  2. Dokładnie, zgadzam się z Tobą! Urozmaicanie treningów cardio, czy też fitness treningami z obciążeniem to dla kobiet dobre rozwiązanie. By zachować dalej kobiecą sylwetkę nie trzeba przecież od razu narzucać sobie dużych obciążeń. Ja stawiam na dobrze angażujące pośladki ćwiczenia i dodaję małe obciążenie, czasami nawet bez - efekt zadowalający :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ja dzisiaj też pośladki pocisnęłam z obciążeniem :)

      Usuń