piątek, 14 marca 2014

Placuszki jogurtowe

To, że uwielbiam śniadania na słodko to żadna tajemnica. Zwłaszcza od momentu, w którym zdecydowałam się rezygnować ze słodyczy, mam zamiar słodzić sobie w zdrowy sposób.


Składniki:
  • 1 szkl. mąki (NIE pszenna)
  • 2 jajka
  • 1/2 szkl. jogurtu naturalnego
  • 5 łyżek miodu
  • truskawki
Do placuszków użyłam mąki orkiszowej.

Żółtka oddzielić od białek Ucierać z mąką, dodając porcajmi jogurt i miód. Białka ubić na sztywną pianę i delikatnie połączyć z ciastem. Truskawki umyć  i pokroić w kosteczkę. Na rozgrzany olej kłaść łyżką placuszki. Na każdym  z nich ułożyć kilka truskawek, a następnie smażyć na średnim ogniu z obu stron do zarumienienia. Gotowe placuszki można polać jogurtem i miodem i zajdać się truskawkami (tego sobie nie żałujemy ;))

A w głowie dzisiaj mi gra:


MIŁEGO, AKTYWNEGO DNIA! :D

2 komentarze:

  1. ło! muszę wypróbować! będą świetną alternatywą dla moich placuszków otrębowych, ale na pewno ich nie porzucę na zawsze, bo kocham je miłością wielką i smaczną ;) moja wersja jest nieco szybsza, bo ubijam trzepaczką całe jajko, gdy zaczyna się pienić wlewam kefir cały czas ubijając a potem wsypuję otręby: 1łyż pszennych (pszenicę porzuciłam, ale otrębów i zarodków pszennych nie umiem) ze 2łyż żytnich dodaję łyżkę zarodków i dobijam resztę owsianymi (zwykle ok 5-8 łyżek - zależy od wielkości jaja i ilości kefiru ile wleję) super smakują jak się dorzuci łyżkę sezamu! powstałą papkę smażę na łyżeczce oliwy pod przykryciem, robią się piękne i puszyste. najlepsze z bananem i kiwi a w ramach rozpusty jeszcze z masłem orzechowym! (wiem, pamiętam poprzedni wpis o ziemnych i mnie serce boli :( )

    OdpowiedzUsuń